سیر

سیر حاوی مواد نیتروژن دار و فیبر است. حاوی پتاسیم و کلسیم، اسید فسفریک و سولفوریک و مقدار زیادی فیتواسترول، بیوفلاونوئید و عصاره است.

مصرف سیر صبح ناشتا سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. عصاره سیر با افزایش گلوتاتیون به تحریک رشد گلبول های سفید خون کمک می کند. گلبول های سفید سلول های ایمنی هستند که در برابر عفونت محافظت می کنند.

گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان است که از سلول های ایمنی در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند. سیر به کاهش شدت آنفولانزا و سرماخوردگی کمک می کند.

بر اساس مطالعه ای که در مرکز کنترل بیماری جیانگتو در چین انجام شد، افرادی که حداقل دو بار در هفته سیر خام می خورند، 44 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه هستند.

مطالعه مورد نظر به صورت نظرسنجی از بیش از 1400 فرد مبتلا به سرطان ریه و بیش از 4500 فرد سالم انجام شد. از گروه تحقیق در مورد رژیم غذایی و سبک زندگی مانند استفاده از سیر و سیگار پرسیده شد.

سیر

سیر خام می تواند به عنوان یک عامل شیمی درمانی برای سرطان ریه عمل کند. در سال 2007، محققان دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی دریافتند:

سه ترکیب ارگانوسولفور موجود در سیر همگی قادر به تخریب سلول های سرطانی مغز هستند، اما DATS موثرترین آنها بود.

این مطالعه ترکیبات گیاهی را برجسته می کند که می تواند سلول های تومور بدخیم مغز را کنترل کند. قبل از اینکه بتوان از آنها در درمان استفاده کرد، تحقیقات بیشتری لازم است.

به نظر می رسد ترکیبات آلی گوگرد دی آلیل سولفید، دی آلیل دی سولفید و دی آلیل تری سولفید موجود در سیر می توانند به طور موثری سلول های تومور مرگبار مغزی گلیوبلاستوما را از بین ببرند.

مطالعه ای که توسط پزشکان چینی در سال 2013 منتشر شد، ارتباط بین مصرف گیاهان پیاز و خطر ابتلا به سرطان پروستات را بررسی کرد. نتایج به شرح زیر بود:

مصرف گیاهان پیاز به ویژه سیر در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات موثر است.

چینی هایی که روزانه یک حبه سیر مصرف می کردند، 50 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات بودند. محققان همچنین اظهار داشتند که از آنجایی که نمونه کوچک است، برای تأیید نتایج تحقیق به مطالعات بعدی با طراحی بهتر نیاز است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *