گیاه

شیرین بیان چیست؟ اول از همه شیرین بیان برای معده بسیار مفید است و گیاهی است چند ساله که ریشه و ساقه زیرزمینی آن عمدتاً مورد استفاده قرار می گیرد. اندازه برگ ها از 7 تا 15 سانتی متر است و گل های ارغوانی را در گل آذین مشاهده می کنیم.

میوه ها به صورت غلاف های مسطح هستند. استولون ها می توانند تا 1 متر اندازه بگیرند. پس از برداشت، آنها را قبل از استفاده در صنعت شیرینی پزی یا داروهای گیاهی خشک می کنند.

خواص شیرین بیان چیست؟ هیچ سنی برای قدردانی از چوب شیرین بیان وجود ندارد، اما آیا می دانید که این حرکت کوچک لذیذ باعث می شود از خواص دارویی طبیعی بهره مند شوید؟ اول اینکه شیرین بیان برای درمان بیماری های تنفسی توصیه می شود.

در صورت التهاب لوزه ها، سرفه یا گلودرد، این گیاهان نیز می توانند به سلامتی شما کمک کنند. همانطور که قبلاً به اندازه کافی جالب نبود، شیرین بیان برای درمان آلرژی، زخم های شانکر، عفونت های ویروسی مانند تبخال و سرماخوردگی، گاستریت مزمن و نارسایی آدرنال تجویز می شود.

گیاه

مطالعات اولیه حیوانی نشان می دهد که شیرین بیان ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشد و به ویژه در پیشگیری از سرطان روده بزرگ و سینه نقش داشته باشد.

این خواص را مدیون ماده فعال خود، گلیسیریزین است که فعالیت سیستم ایمنی را تقویت می کند، و همچنین فیتواستروژن های موجود در ریشه، که به نظر می رسد در پیشگیری از سرطان سینه دخالت می کند.

در حالی که باید تحقیقات علمی بیشتری در مورد این فواید انجام شود، محققان دریافته اند که مصرف روزانه تنها 100 میلی گرم شیرین بیان می تواند سطح کلسترول بد را کاهش دهد.

قبل از مصرف شیرین بیان و سایر مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید. علاوه بر این، شیرین بیان اگر در مقادیر بیش از حد مصرف شود، می تواند فشار خون را افزایش دهد.

از دوزهای مشخص شده تجاوز نکنید. اگر بیش از 1 ماه از مکمل های شیرین بیان استفاده می کنید، فشار خون خود را به طور مرتب چک کنید و با پزشک خود پیگیری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *