دکتر لین می گوید فقط نفس کشیدن در عطر شکوفه اسطوخودوس تازه فواید بزرگی را به همراه دارد.

برای لذت بردن از آن به عنوان رایحه درمانی، از گل ها برای درست کردن آن استفاده کنید:

  • صابون اسطوخودوس.
  • روغن دم کرده اسطوخودوس برای پوست شما.
  • کیسه ساشه یا پات پوری.
  • حمام معطر
  • چای. (دکتر لین خاطرنشان می کند: «چای فواید دو برابری را به همراه دارد، زیرا با نوشیدن آن عطر را استشمام می کنید و اجزای دارویی گیاه را دریافت می کنید.)

چای اسطوخودوس از دم کردن جوانه های بنفش گیاه اسطوخودوس با آب داغ تهیه می شود.

تصور می شود این چای اعصاب را آرام می کند، منجر به خواب بهتر، بهبود سلامت پوست و بسیاری از فواید دیگر می شود، اگرچه تحقیقات کمیاب است و بیشتر بر روی عصاره اسطوخودوس تمرکز دارد.

در اینجا 4 مزیت احتمالی چای و عصاره اسطوخودوس و علم پشت آن آورده شده است.

اسطوخودوس به طور گسترده ای به عنوان یک عامل آروماتراپی و مکمل برای کمک به اضطراب، افسردگی و خستگی استفاده می شود.

مطالعات نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در اسطوخودوس ممکن است فعالیت در مناطق خاصی از مغز را تحریک کرده و بر انتقال تکانه‌ها بین سلول‌های مغزی تأثیر بگذارد، به گونه‌ای که خلق و خو را تقویت می‌کند و اثری آرام‌بخش ایجاد می‌کند .

در حالی که نشان داده شده است که هم رایحه عصاره اسطوخودوس و هم ترکیبات روغن اسطوخودوس خوراکی باعث بهبود خلق و خو و آرام کردن ذهن می شود، مشخص نیست که چای اسطوخودوس بتواند فواید مشابهی را ارائه دهد.

یک مطالعه روی 80 مادر تازه متولد شده در تایوان نشان داد که کسانی که روزانه 1 فنجان (250 میلی لیتر) چای اسطوخودوس را به مدت 2 هفته می نوشند در حالی که برای درک عطر چای وقت می گذارند، در مقایسه با کسانی که بوی و بو نمی دهند، خستگی و افسردگی کمتری دارند.

با این حال، گزارش‌های مشابهی از خستگی و افسردگی بین دو گروه پس از 4 هفته وجود داشت که نشان می‌دهد فواید آن در اوایل بسیار مفید است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *