PET (پلی اتیلن ترفتالات) یک رزین ترموپلاستیک مناسب برای تماس با مواد غذایی است که از خانواده پلی استرها است.

این ماده مصنوعی متعلق به خانواده پلی استر است که از نفت، گاز طبیعی یا مواد خام گیاهی ساخته می شود.

100٪ قابل بازیافت، بطری پت ۴ لیتری خواص اساسی خود را در طول فرآیند بازیابی از دست نمی دهد و بنابراین می تواند بارها و بارها برای ایجاد بطری های جدید یا بسیاری از محصولات یا اشیاء دیگر تبدیل شود.

بسته بندی PET همچنین با شرایط بهداشتی سخت اعمال شده در بخش های مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و دارویی مطابقت دارد.

PET عمدتا در تولید بطری های نوشیدنی استفاده می شود.

PET با نمادی که نام آن را در داخل یک دایره یا چند ضلعی شش ضلعی دارد، یا اغلب با نماد بازیافت مثلثی نشان داده می شود.

مطالعه Althesys با استفاده از ابزار تحلیل هزینه و فایده انجام شد و امکان برآورد اثرات بازیافت بسته‌بندی‌های پلاستیکی و بطری‌های آب معدنی بر کشور را فراهم کرد و این امکان را فراهم کرد تا همانطور که الساندرو مارانگونی ، مدیر عامل Althesys تاکید کرد، اثرات مهمی را نیز از نظر القایی و اشتغال.

 

محاسبه شد که جمع‌آوری و بازیافت بسته‌بندی‌های پلاستیکی 1.9 میلیارد یورو هزینه داشت و سود افزایشی 4.6 میلیارد یورویی را به همراه داشت .

این مزایا ناشی از استفاده کمتر از مواد خام ، کاهش تولید و در نتیجه دفع ضایعات و از عوامل اقتصادی ناشی از آن است.

در  صنعت آب معدنی ،  گروه Sanpellegrino  نقش مهمی ایفا کرده است و در به ارمغان آوردن منافع کلی برای کشور 232 میلیون یورویی، با پیامدهای قابل توجهی هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اثرات زیست محیطی کمک کرده است.

بازیافت PET ( پلی   اتیلن ترفتالات، پلاستیک مورد استفاده برای بطری ها) توسط گروه، در واقع امکان جلوگیری از انتشار 559000 تن CO2 را فراهم کرد، در حالی که تن بسته بندی بازیافتی 204863 معادل 8 محل دفن زباله اجتناب شد.

به طور کلی، یک  انگیزه اقتصادی ، شامل فعالیت های اقتصادی و اشتغال جدید، به مبلغ 152.8 میلیون یورو، بدون هزینه ها، توسعه یافته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *