در کشورهای مختلف مدل های بی شماری از حلوا وجود دارد که به صورت صنعتی یا سنتی در مکان های مختلف تولید و تولید می شود، اما انواع حلوا که در بالا ذکر شد از پرکاربردترین و معروف ترین ها در کشور می باشد.

امروزه کمتر کسی است که از مرکز جغرافیایی ایران عبور کرده باشد اما سوغاتی های شیرین و دلچسب آن را نچشیده باشد.

درست است که سوغات معروف یزد شیرینی هایی مانند قطاب، بادام و بشمک است، اما در کنار آن ها کنجدی مانند هالووردا و آردا از سوغات یکی از شهرهای این استان یعنی اردکان است.

شهرستان اردکان بخشی از دروازه شمالی
آن استان یزد است.
صنعت تولید کنجد در اردکان سابقه بسیار طولانی دارد و اکثر کارشناسان از اردکان به عنوان قطب تولید کنجد در کشور یاد می کنند.

 حلوا ارده تن تنانی یکی از قندهای معروف است و در اصل مخلوطی از آرد کنجد و شکر است و می توان به آن آجیل یا میوه های خشک اضافه کرد.

حلوا را در سراسر جهان با نام های مختلف می شناسند، مصر و شام به آن حلوا می گویند، در حالی که مراکش آن را شیرینی شامی و کشورهای خلیج فارس آن را رهاش می نامند.

حلوای تاهینی را می‌توان در دمای اتاق و بدون هیچ آسیبی نگهداری کرد، اما در ماه‌های گرم تابستان بهتر است آن را در یخچال نگهداری کنید زیرا بعد از چند روز مایع می‌شود.

حلوا حاوی فواید بسیاری است، از طریق وب سایت خود آموزش دهید، با برجسته ترین این فواید آشنا شوید.
1) روغن کنجد به طور کلی سلامت انسان را حفظ می کند، زیرا حاوی 20٪ پروتئین با کیفیت بالا، 50٪ چربی های بی ضرر، کلسیم، آهن، ویتامین های B1 و B2 و ویتامین D است.

2) حلوا منبع انرژی برای بدن است، زیرا باعث افزایش قدرت عضلانی می شود.

3) حلوا سلول ها و بافت ها را فعال می کند و کارایی عملکرد آنها را افزایش می دهد.

4) شیرینی محافظت از بدن را در برابر سرطان، بیماری های قلبی و پیری زودرس افزایش می دهد و از خطر تصلب شرایین جلوگیری می کند.

5) هلوا از بدن انسان در برابر سرطان پوست و روده بزرگ محافظت می کند.

6) هلوا به طور کلی از پوست محافظت می کند و عملکرد دستگاه گوارش را تحریک می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *