روغن

روغن موتور رونیکس یک عنصر ضروری برای عملکرد صحیح موتور شما در طول زمان است. به ویژه اجازه می دهد:

نقش اصلی روغن موتور رونیکس روانکاری قسمت های مختلف موتور است که دائماً در اصطکاک هستند. بنابراین، اصطکاک را محدود می کند و از قطعات در برابر سایش محافظت می کند.

خنک شدن مجدد

انرژی از دست رفته در اثر احتراق و اصطکاک قطعات مکانیکی بین آنها باعث افزایش دمای موتور می شود. روغن کاری قطعات باعث می شود تا گرما از طریق مدار روانکاری تخلیه شود.

تمیز کردن

روغن موتور رونیکس نیز نقش پاک کنندگی دارد. رسوبات تمایل به تجمع در موتور دارند. بدون روغن، این باقیمانده ها باعث مسدود شدن موتور و کاهش عملکرد آن می شود. جریان روغن موتور دائماً این ناخالصی ها را به فیلتر روغن می برد و در آنجا حفظ می شود.

روغن

حفاظت در برابر خوردگی

با گذشت زمان، روغن موتور رونیکس می تواند اکسید شود و دیگر نقش محافظتی ضد خوردگی خود را ایفا نمی کند. به همین دلیل روغن موتور باید به طور مرتب تعویض شود.

آب بندی

روغن موتور همچنین به آب بندی موتور و به ویژه پیستون ها و سیلندرها کمک می کند. یک فیلم محافظ بین قسمت‌های مختلف قرار می‌گیرد و هر بازی که ممکن است ایجاد شود را مهر و موم می‌کند.

توصیه ما: روغن باید مرتب چک شود تا بتوانید در زمان مناسب آن را تعویض کنید. روغن خیلی قدیمی دیگر نقش خود را انجام نمی دهد که برای وضعیت کلی موتور و قطعات آن مضر است.

مزایای اصلی روغن موتور چیست؟

مهمتر از همه، روغن موتور از تعمیرات پرهزینه خودروی شما جلوگیری می کند. بدون روان کننده، موتور به سرعت آسیب می بیند.

به عبارت دقیق، یک روغن موتور با کیفیت:

طول عمر موتور را تضمین می کند

روغن موتور با کاهش اصطکاک قطعات بین آنها و با تمیز کردن موتور از کثیف شدن و آسیب دیدن موتور جلوگیری می کند. قطعات مکانیکی عمر طولانی تری دارند. بنابراین موتور کمتر خسته می شود و طول عمر آن افزایش می یابد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *