سس

سس مایونز علاوه بر اینکه یک افزودنی خوشمزه برای چندین غذا است، چه به عنوان اسپری برای ساندویچ و همبرگر، یا به عنوان یک دیپ خامه ای استفاده شود، مایونز پایه ای برای چندین سس نیز می باشد.

این سس‌ها از ضخامت و طراوت خامه‌ای که فقط سس مایونز می‌تواند به ارمغان بیاورد سود می‌برند – تنها یکی از کاربردهای فراوان مایونز.

سس مایونز 1 کیلویی علاوه بر اینکه یک افزودنی خوشمزه برای چندین غذا است، چه به عنوان اسپری برای ساندویچ و همبرگر، یا به عنوان یک دیپ خامه ای استفاده شود، مایونز پایه ای برای چندین سس نیز می باشد.

این سس‌ها از ضخامت و طراوت خامه‌ای که فقط سس مایونز می‌تواند به ارمغان بیاورد سود می‌برند – تنها یکی از کاربردهای فراوان مایونز.

سس مایونز ( به فرانسوی : mayonnaise ) یک سس نیمه جامد است که از روغن خوراکی ، سرکه و تخم مرغ تهیه می شود.

آنهایی هستند که فقط از زرده تخم مرغ استفاده می کنند و آنهایی که از تخم مرغ کامل استفاده می کنند.

سس

در اصل نوعی سس اسپانیایی بود که از تخم مرغ و روغن زیتون تهیه می شد، اما اکنون به عنوان چاشنی سالاد و سایر غذاها استفاده می شود .

در ژاپن کیمیزو وجود دارد، چاشنی مخلوطی که روغن اضافه نمی کند اما طعمی مشابه دارد.

به همین دلیل، اکثر سس مایونزهای تولید شده در خارج از ژاپن در رده سس مایونز طبق استانداردهای JAS ژاپن قرار نمی گیرند و اگرچه در کشور مبدأ به آن سس مایونز می گویند، اما در ژاپن نمی توان آن را برچسب گذاری کرد، بنابراین به آن «نیمه جامد» می گویند.

سس مایونز فروخته شده توسط شرکت های ژاپنی شامل انواع تخم مرغ کامل است (مانند آنهایی که توسط شرکت Ajinomoto که دومین سهم بازار را به خود اختصاص داده است) اما محصول Kewpie با بیشترین سهم بازار از نوع زرده تخم مرغ است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *