پتانسیل قارچ های خوراکی به عنوان یک گنجینه بهره برداری نشده، اگرچه به ندرت در دستورالعمل های غذایی شناخته شده گنجانده شده است، برجسته شده است. نقش آنها در محافظت از افراد در برابر عوارض جانبی یک رژیم غذایی شیک ناسالم بررسی شده است.

قارچ‌ها رژیم غذایی انسان را با مولکول‌های فعال زیستی مختلف که در مواد غذایی از منابع گیاهی و حیوانی شناسایی نشده یا با کمبود مواجه هستند، تکمیل می‌کنند و به عنوان یک غذای کاربردی برای پیشگیری از چندین بیماری انسانی در نظر گرفته می‌شوند.

قارچ دکمه ای در عراق به دلیل فواید زیادی که دارد بسیار پر فروش می باشد.

بیش از 2000 سال است که قارچ ها به طور گسترده به عنوان محصولات دارویی مورد استفاده قرار می گیرند، اما در سطح جهانی از زمینه بالقوه استفاده از قارچ های وحشی استفاده نشده است. طیف گسترده‌ای از قارچ‌های خوراکی وجود دارد که به خوبی شناسایی نشده‌اند یا حتی گزارش نشده‌اند که منبع ارزشمندی به‌عنوان منابع ترکیبات فعال زیستی برای استفاده بیوفارما و مکمل‌های غذایی جدید است. برخی از عناصر منحصر به فرد قارچ و نقش آنها در مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه از طریق تأثیر مثبت آنها بر سیستم ایمنی مورد تاکید قرار می گیرد. پتانسیل قارچ ها به عنوان ضد ویروسی، ضد التهابی، ضد نئوپلاستیک و سایر نگرانی های بهداشتی مورد بحث قرار گرفته است. قارچ ها دارای منابع اصلی الیگوساکاریدهای غیرقابل هضم و ارگوتیونئین هستند که انسان قادر به سنتز آنها نیست، که بعداً یک عنصر آنتی اکسیدانی منحصر به فرد، محافظ سلولی و ضد التهابی با پتانسیل درمانی است که توسط آژانس های غذایی جهانی تایید شده است. فعالیت پری بیوتیک قارچ ها به طور مفیدی بر عملکرد هموستاز روده تأثیر می گذارد و تعادل میکروبیوتای روده افزایش می یابد. چندین مطالعه اخیر در مورد تاثیرات عصبی و کمک به رشد سلول های عصبی و مغز ذکر شده است. در واقع، قارچ ها به عنوان مواد مغذی مواد غذایی کاربردی در حال حاضر به عنوان مواد غذایی نسل بعدی در نظر گرفته می شوند که از سلامت و تندرستی حمایت می کنند و عوامل پیشگیری کننده یا درمانی امیدوارکننده ای هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *