کشمش

کشمش پلویی پاک کرده یک میان وعده عالی است، اما اگر کالری شماری می کنید، باید مراقب اندازه وعده ها باشید. کشمش به خودی خود حاوی مقدار کمی از عناصر مفید است: پتاسیم، منیزیم و آهن.

همچنین کشمش پلویی پاک کرده یک آنتی اکسیدان است. با وجود خواص مثبت، توجه به روند “خشک کردن” کشمش مهم است. به عنوان مثال، کشمش سفید رنگ طلایی خود را تنها به لطف مواد نگهدارنده مانند دی اکسید گوگرد حفظ می کند، در اینجا نمی توان از فواید آن صحبت کرد.

بیایید به کالری برگردیم. یک مشت کشمش پلویی پاک کرده حاوی حدود 120 کیلوکالری است، اما برای مدت طولانی اشباع نمی شود، بلکه فقط انرژی کوتاه مدت می دهد. چه چیزی را نمی توان گفت، به عنوان مثال، در مورد یک موز کامل، که یک مرتبه از نظر قدر کالری کمتری دارد.

به عنوان منبع انرژی سریع، کشمش پلویی پاک کرده قبل از امتحان، مسابقه، تمرین یا پیاده روی طولانی مفید خواهد بود.

100 گرم کشمش پلویی پاک کرده حاوی حدود 860 میلی گرم پتاسیم است. علاوه بر این، حاوی درشت مغذی هایی مانند فسفر، منیزیم، کلسیم، آهن و همچنین ویتامین های B1، B2، B5 و PP  است.

کشمش

کشمش پلویی پاک کرده اثر بسیار مفیدی بر بدن دارد و دارای اثر باکتری کش، تحریک کننده سیستم ایمنی، آرام بخش و ادرارآور است.

اثر آرام بخش کشمش پلویی پاک کرده به راحتی با محتوای اسید نیکوتین و ویتامین های B1، B2 و B5 موجود در آن توضیح داده می شود که بر روی سیستم عصبی اثر آرام بخش دارند و حتی خواب را بهبود می بخشند.

پتاسیم که بسیار غنی از کشمش پلویی پاک کرده است، تأثیر مفیدی بر عملکرد کلیه و وضعیت پوست دارد. این ماده دارای اثر ادرارآور است که به حذف مواد سمی از بدن کمک می کند.

جوشانده کشمش برای بیماری های تنفسی بسیار مفید است، زیرا مواد موجود در آن اثر ایمنی و باکتری کشی بر بدن دارد و در نتیجه بهبودی را تسریع می کند.

کشمش خون را پاکسازی می کند، به بیماری های قلبی کمک می کند، ورزشکاران را پس از استرس جدی بازیابی می کند، مغز را فعال می کند و عبور تکانه های عصبی را سرعت می بخشد.

علاوه بر این، استفاده از کشمش به فعال کردن تولید هموگلوبین، عادی سازی روند خون سازی، بازیابی عملکرد قلب، تقویت عروق خونی، جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و تقویت مینای دندان کمک می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *