برنج

برنج آسان هضم است و چربی اشباع کمتری نسبت به سایر غذاها دارد. الکسی تسیس، متخصص گوارش، متخصص تغذیه می گوید، بنابراین برای سلامت قلب مفید است.

مصرف برنج برای کیسه صفرا همچنین دارای یک زنجیره طولانی از کربوهیدرات های پیچیده است که مدتی طول می کشد تا تجزیه شوند. بنابراین، هنگام استفاده از آن، احساس سیری را برای مدت طولانی تری حفظ می کنید.

برنج برای افراد مبتلا به عدم تحمل گلوتن ایده آل است. اولگا آریشوا، متخصص گوارش و کبد، می گوید: عملا هیچ حساسیتی به این محصول وجود ندارد. برنج، یعنی غلات مایع بر پایه آن یا آب برنج، برای ورم معده توصیه می شود. به گفته اولگا آریشوا، چنین تغذیه ای به کاهش اسیدیته معده کمک می کند.

اگر برنج را برای کاهش وزن انتخاب می کنید، نگاهی به برنج قهوه ای بیندازید. به گفته متخصصان تغذیه، برنج قهوه ای منبع عالی فیبر است که به بهبود سلامت روده و افزایش متابولیسم کمک می کند.

برنج سفید در فرآیند پاک‌سازی پوسته‌های بیرونی مقداری فیبر خود را از دست می‌دهد، بنابراین توصیه می‌شود آن را با سبزیجات، گیاهان دارویی و غذاهای پروتئینی ترکیب کنید.

برنج

به گفته متخصصان تغذیه و تغذیه، پروتئین و فیبر سبزیجات باعث کاهش جذب کربوهیدرات ها می شود که باعث می شود برنج سفید به اندازه برنج قهوه ای سالم باشد.

با وجود تمام مزایای برنج، برخی افراد باید میزان مصرف این غلات را کاهش دهند یا حتی از مصرف آن خودداری کنند. برنج، به خصوص انواع سفید آن، شاخص گلیسمی بالایی دارد و به سرعت سطح گلوکز خون را بالا می برد. برنج سفید برای افراد دیابتی منع مصرف دارد. النا اودوکیمووا به این موضوع توجه می کند.

از برنج در تهیه بسیاری از غذاها استفاده می شود: فرنی، مخلفات، پلو، پائلا، ریزوتو، سوشی و رول. به خوبی با گوشت، ماهی و سبزیجات می آید.

برای نگهداری برنج بهتر است از بسته بندی کارخانه ای استفاده نکنید، بلکه از شیشه یا قلع که محکم بسته شده اند استفاده کنید. بنابراین، عمر مفید غلات را افزایش داده و از آن در برابر اشکالات محافظت می کنید.

بانک ها باید در مکانی تاریک، خنک و خشک نگهداری شوند. ماندگاری برنج تا 18 ماه می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *