بلوک

ویژگی های متریال، تفاوت های ظریف انتخاب امروزه صنعت ساخت و ساز با چالش های جدیدی روبرو است و یکی از زمینه های اصلی توسعه افزایش سرعت ساخت و ساز است. در این راستا آجر سنتی به تدریج جای خود را به بلوک های دیواری می دهد که دارای مزایای متعددی است.

اول از همه، بلوک دیواری 40 سانتی بسیار بزرگتر هستند، که می تواند به میزان قابل توجهی مصرف کلاسورها را کاهش دهد. علاوه بر این، استفاده از بلوک های دیواری می تواند سرعت ساخت و ساز ساختمان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

فن آوری های جدید برای تولید بلوک دیواری 40 سانتی امکان به دست آوردن ماده ای را می دهد که وزن مخصوص آن بسیار کمتر از آجرهای سنتی با شاخص های مقاومت قابل مقایسه است.

این امکان استفاده از یک فونداسیون سبک را فراهم می کند و استفاده از بلوک دیواری 40 سانتی سبک وزن روی زمین ناپایدار عملاً جایگزینی ندارد.

در گذشته نه چندان دور، ساختمان های بلوک دیواری 40 سانتی نیاز به روکش اضافی داشتند، زیرا ظاهر دیوار ساخته شده از این ماده الزامات زیبایی شناختی را برآورده نمی کرد.

با این حال، امروز بر تولید بلوک دیواری 40 سانتی تسلط یافت که کاملاً با استانداردهای زیبایی شناسی مطابقت دارند، بنابراین می توانید در روکش کاری صرفه جویی کنید.

بلوک

پرمصرف ترین بلوک خاکستر و بلوک فوم است، اما موادی مانند بتن ماسه ای، بتن هوادهی، بتن رسی منبسط شده، بلوک های بتنی سیلیکات گاز و پلی استایرن وجود دارد.

بنابراین، توسعه دهنده انتخاب غنی از مواد را دریافت می کند و برای انتخاب صحیح، باید خواص یک یا نوع دیگری را درک کرد. علاوه بر الزامات فنی برای ساختمان آینده، ارزش در نظر گرفتن هزینه را دارد که می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

با توجه به ماهیت بار روی دیوار، دیوارهای باربر، خود نگهدار و غیر باربر متمایز می شوند.

بیشترین بار بر روی دیوارهای باربر می افتد که به عنوان تکیه گاه برای سایر سازه ها عمل می کنند. مرسوم است که به دیوارهای خود نگهدار اطلاق می شود که به جز وزن خود بار اضافی را تحمل نمی کنند.

دیوارهای غیر باربر را دیوار می گویند که سازه های لولایی هستند و روی فونداسیون قرار نمی گیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *