فوم سقفی خرم آباد

فوم سقفی خرم آباد عمدتاً از گازهای پراکنده به دام افتاده در یک فاز مایع یا جامد تشکیل شده اند که آنها را سبک وزن و مواد عایق حرارتی می کند. علاوه بر این، آنها برای سطوح بزرگ قابل استفاده هستند که آنها را برای عایق حرارتی جذاب می کند.

فوم های عایق حرارتی پیشرفته از مواد پلیمری مصنوعی مانند پلی استایرن ساخته می شوند. این کار بر روی تولید فوم از سورفکتانت ها و مواد لیگنوسلولزی تجدید پذیر برای مواد مخفی عایق حرارتی تمرکز دارد.

اثر دو سورفکتانت (سدیم دودسیل سولفات (SDS) و پلی سوربات (T80))، دو ماده سلولزی (خمیر سفید شده و نانوسلولز)، و لیگنین بر کف کردن و پایداری فوم با استفاده از روش طراحی تجربی و سطح پاسخ بررسی شد.

فوم‌های بهینه‌شده حجمی تعیین‌شده با استفاده از طراحی تجربی بیشتر با میکروسکوپ نوری و تصویربرداری مادون قرمز مورد مطالعه قرار گرفتند.

فوم سقفی خرم آباد

نتایج طراحی آزمایشی، ساختار حباب‌دار فوم‌ها و مشاهدات هدایت حرارتی آن‌ها نشان داد که فوم خمیری سفید شده با استفاده از SDS به عنوان سورفکتانت، بیشترین حجم کف، بهترین پایداری و عایق حرارتی خوب را تولید می‌کند.

لیگنین خواص کف کردن یا عایق حرارتی فوم را بهبود نمی بخشد، اما مشخص شد که پایداری ساختاری فوم را بهبود می بخشد و رنگ قهوه ای طبیعی را به فوم می دهد.

هر دو فوم لیگنوسلولزی مرطوب و خشک عایق حرارتی قابل مقایسه با فوم پلی استایرن خشک ارائه می دهند.

فوم ها سیستم های چند فازی حاوی گاز پراکنده در مایع یا جامد هستند و دارای خواص مکانیکی، نوری، الکتریکی و حرارتی منحصر به فردی هستند که می توان با تنظیم ساختار فیزیکی و شیمیایی فوم آن را تغییر داد.

به دلیل خواص همه کاره، چگالی کم و سطح ویژه بزرگ، آنها در بسیاری از کاربردهای صنعتی از صنایع غذایی و دارویی گرفته تا ساخت و ساز استفاده می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *