فوم

فوم ساده متری دارای خواص فیزیکی، مکانیکی و حرارتی منحصر به فردی هستند که بیشتر تحت تأثیر ویژگی های زمینه پلیمری، حباب های گاز توزیع شده و رابطه آنها است.

این رابطه ساختار سلولی فوم ساده متری تولید شده را تحت تأثیر قرار می دهد که می تواند با تراکم سلول، سرعت انبساط، اندازه متوسط سلول و نوع سلول توصیف شود.

به طور کلی، سه نوع منافذ اصلی در ادبیات بر اساس دسترسی به سطح مواد متخلخل، منافذ بسته، منافذ کور و منافذ از هم متمایز می‌شوند. منافذ بسته کاملاً از سطح مواد جدا می شوند.

منافذ کور از سطح قابل دسترسی هستند، اما به داخل مواد ختم می شوند، در حالی که از طریق منافذ، سطوح داخلی و خارجی مواد را به هم متصل می کنند.

در مورد فوم ساده متری ، “منافذ” معمولا “سلول” نامیده می شود. به قیاس انواع منافذ، انواع مختلفی از ساختارهای سلولی را می توان متمایز کرد که تأثیر زیادی بر زمینه کاربرد محصول نهایی دارد.

فوم

در مورد ساختارهای فوم ساده متری سلول بسته، سلول های فوم کاملاً از یکدیگر جدا شده اند و حفره های پر از گاز توسط دیواره های سلولی بسته احاطه شده اند. به طور کلی، فوم های سلول بسته نفوذپذیری کمتری دارند که منجر به عایق بندی بهتر می شود.

آنها اغلب با سختی و استحکام و همچنین ظرفیت مقاومت در برابر حرارت مشخص می شوند. از آنجایی که فوم ساده متری های سلول بسته عموماً چگالی نسبی بالاتری دارند، تولید آنها به مقدار بیشتری از مواد خام پلیمری نیاز دارد که قیمت تجاری محصولات را افزایش می دهد.

در مورد فوم ساده متری های سلول باز، هوا می تواند آزادانه در میان آنها جریان یابد سلول ها، که ظاهری نرم تر و اسفنجی تر می دهد. این فوم ها ظرفیت جذب آب بالاتری دارند و همچنین می توان از آنها برای موانع صوتی استفاده کرد.

یکی دیگر از گزینه های گروه بندی، تقسیم فوم ساده متری ها بر اساس چگالی آنها است. به طور کلی، می‌توان فوم ساده متری کم و با چگالی بالا را که با محدودیت چگالی 250 کیلوگرم بر متر مکعب از هم جدا می‌شوند، تشخیص داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *