فوم

یکی از بحث برانگیزترین مصالح ساختمانی موجود در بازار امروز فوم سقفی کرومیت است. در مردم عادی گاهی اوقات به آن “لاستیک فوم” می گویند. فوم PU به طور گسترده ای به عنوان بخاری استفاده می شود.

با این حال، فوم پلی اورتان باعث بررسی های بحث برانگیز زیادی می شود: برخی آن را جهانی، تقریبا بدون نقص می دانند، برخی دیگر بی رحمانه از آن انتقاد می کنند.

این ماده نوعی پلاستیک است، به عبارت دقیق تر، یک پلیمر متخلخل پر از گاز است. این بر اساس اجزای پلی اورتان پلی ال و دی ایزوسیانات است.

جزء پلی ال پایه پلیمری را فراهم می کند که چگالی، سختی، اشتعال پذیری و سایر ویژگی های فوم پلی اورتان را تعیین می کند. جزء ایزوسیانات مسئول تشکیل کف است.

افزودنی های مختلفی برای اصلاح خواص مختلف در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، بازدارنده های شعله پلیمریزاسیون را تسریع می کنند، درجه اشتعال مواد را کاهش می دهند.

فوم

اجزاء به صورت جداگانه مواد سمی هستند، بنابراین مخالفان فوم پلی اورتان اول از همه به این واقعیت توجه می کنند. با این حال، هنگام مخلوط شدن، مواد سمی یک مخلوط کاملاً بی ضرر را تشکیل می دهند که خنثی است و با هیچ عنصری وارد هیچ واکنش شیمیایی نمی شود.

فرآیند به دست آوردن فوم پلی اورتان با تشکیل همزمان گازها همراه است. از آنجایی که عمدتاً دی اکسید کربن منتشر می شود که با هدایت حرارتی کم مشخص می شود، فوم PU دارای کیفیت عایق حرارتی عالی است. به همین دلیل است که این ماده عایق عالی است.

سرعت واکنش شیمیایی و نسبت اختلاط اجزاء، مشخصه های زیر فوم پلی یورتان به دست آمده را تعیین می کند: انعطاف پذیر مواد الاستیک خاصیت ارتجاعی دارد، اما با مقاومت پارگی کم مشخص می شود. لاستیک فوم محبوب این دسته.

نسخه متراکم و بادوام سخت است اما در هنگام خم شدن شکننده است. فوم PPU دارای طیف گسترده ای از مزایای است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *