جوراب شلواری در دهه 70، 80 و اوایل دهه 90 محبوبیت خود را حفظ کرد تا اینکه در سال 1995 فروش شروع به کاهش کرد.

این به مد برای پاهای برهنه نسبت داده شد.

در سال 2006 شلوارهای شلواری و جوراب شلواری پارازین بدون پا به یک جایگزین محبوب تر تبدیل شدند و جوراب ساق بلند تا حد زیادی به صمیمیت اتاق خواب تنزل پیدا کرد.

برای اسب‌سواری، «جوراب شلواری» در برخی از دایره‌های سوارکاری می‌تواند به شلوار سواری محکم از جنس سبک اشاره کند که تا قوزک پای سوارکار کشیده می‌شود و با چکمه‌ای به سبک «پادوک» (قد مچ پا) پوشیده می‌شود.

چنین شلوارهایی در تابستان یا به عنوان زیرپوش در زمستان پوشیده می شوند. در آب و هوای گرم آنها را می توان در تمام طول سال پوشید.

این “جوراب سواری” ارزان تر از جودپور یا شلوار شلواری است که نوعی شلوار سواری است که از مواد سنگین تر ساخته شده و فقط تا وسط ساق پا کشیده شده است و برای پوشیدن با چکمه های سواری بلند در نظر گرفته شده است.

برر، بیرون سرد است! و همانطور که پاهای خود را با جوراب های براق می پوشانید، می نشینید و تعجب می کنید که چگونه و چرا در وهله اول دنیای جوراب بافی ایجاد شده است.

خوب البته، برای محافظت از پاهایمان در برابر سرما، اما آیا دلایل دیگری وجود داشت؟ و چه کسی آنها را پوشیده است؟

به نظر می رسد که جوراب شلواری در اصل توسط مردان پوشیده شده است – بله درست خواندید … مردان .

جوراب شلواری گفته شده “شلنگ” نامیده می شد و یکی از کالاهای اصلی در کمد لباس مردانه بود.

مردان اروپایی در تمام دوران میانسالی هنگام اسب سواری از آن استفاده می کردند.

جالبه، درسته؟ جالب‌تر این است که این «شلنگ‌ها» در آن زمان به‌عنوان یک واحد به حساب نمی‌آمدند، اما از زمانی که تونیک‌های مردانه در قرن شانزدهم کوتاه‌تر شدند ، جوراب شلواری لباسی یکپارچه را تشکیل داد که به خوبی با فرم پاها ترکیب می‌شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *