خرما

خرمای کبکاب میوه نخل خرما است، اعتقاد بر این است که منشاء آن در عراق بوده و برای قرن‌ها جزء اصلی در خاورمیانه بوده است.

خرمای تازه عمدتاً در کشورهای تولید کننده به بازار عرضه می شود. در فرانسه، خرمای کبکاب خشک در صورت گرسنگی کوچک یا میان وعده انرژی زا به طور گسترده مصرف می شود.

انواع مختلفی از خرمای کبکاب با طعم، شکل و گوشت بسیار متفاوت وجود دارد. «دگلت نور» و «مجول» به دلیل طعم خوششان از همه معروف هستند.

خرما با 280 کالری در هر 100 گرم، منبع عالی انرژی برای ورزشکاران است. اگر می خواهید لاغر شوید، به مصرف آنها توجه کنید، زیرا کالری دارند. میوه خشک کالری و قند بیشتری نسبت به میوه های تازه دارد.

آنها حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات در 65٪، پروتئین کمی و بدون چربی هستند. خرما سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی برای بدن شماست.

تجزیه و تحلیل تغذیه نشان می دهد که خرمای کبکاب منبع خوبی از فیبر، پتاسیم و آهن است. آنها همچنین حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی هستند که برای سلامتی شما مفید هستند.

خرما

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که با رادیکال های آزاد که اتم های ناپایدار هستند مبارزه می کنند. رادیکال های آزاد در بدن اجتناب ناپذیر هستند، اما بیش از حد آنها منجر به پیری زودرس، سرطان و برخی بیماری ها می شود.

بسیار مهم است که غذاهای غنی از آنتی اکسیدان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بدن خود را حفظ کنید. خرما حاوی چندین نوع آنتی اکسیدان است که گفته می شود خواص ضد سرطانی، ضد التهابی و ضد میکروبی دارند.

خوردن چند عدد خرمای کبکاب به عنوان یک میان وعده راه بسیار خوبی برای محافظت از سلامتی شماست، بیش از هر چیز جایگزینی سالم برای کلوچه ها، شیرینی ها و شیرینی ها است.

برخی از مطالعات علمی اثرات مفید خرما را بر مغز نشان می دهند. آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها در برابر التهاب محافظت می کنند.

بیماری های تخریب کننده عصبی مانند آلزایمر یا پارکینسون به دلیل التهاب مزمن در مغز هستند. به طور خاص، بیماری آلزایمر با از دست دادن پیشرونده عملکرد شناختی مشخص می شود.

خرمای کبکاب ممکن است محافظت احتمالی در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب در مغز باشد. مطالعه ای که روی موش ها انجام شد نشان داد که مکمل خرما توانایی یادگیری، حافظه فضایی و اضطراب را بهبود می بخشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *